utorok 21. mája 2013

Zo života obyčajného trička...

Fixky na textil všetkých farieb sveta...no čo vám budem hovoriť, viac mi netrebalo...
A použila som samozrejme všetky farby!
Za obeť padlo jedno maximálne nezaujímavé, neforemné biele tričko. Nechajte sa inšpirovať ;)

Takže recept znie:
      - fixky na textil všetkých farieb sveta
      - jedno nezaujímavé tričko
      - nožnice
      - stužka
      - žehlička
      - podložka, napr. kartón
      - ihla, niť, prípadne stroj
      - štipka šikovnosti a malá dávka tvorivosti

Začíname!
Do trička vložíme podložku a tričko pripevníme napr. štipcami...to aby sme sa neprekreslili až na chrbát trička.
A kreslíme!
Čokoľvek :)
Milujeme infantilné kresbičky, čím farebnejšie a bláznivejšie, tým lepšie. Ja som sa pustila do trojuholníčkov, krúžkov, štvorčekov, vyskúšala som samozrejme každú fixku, ktorú som mala.


Keď sme s výsledkom spokojní, pustíme sa do strihania goliera. Tričko si priebežne skúšame, aby výstrih nebol priveľký, alebo primalý. Podľa potreby pristrihujeme.
Ako všetky farby na textil, aj fixky musíme na záver prežehliť cez papier na pečenie, aby sa zafixovali.



A keď už sme pri tej žehličke, vyrobíme si rukávovú manžetu. Rukáv niekoľko krát vyhrnieme a takto skrátený ho zažehlíme.
Na takto pripravený rukáv si z vrchnej strany prišijeme stužku, ktorá bude plniť dve funkcie funkčnú aj estetickú. Podrží nám manžetu, aby sa nám nezhrňovala a zároveň tričko krásne oživí.
Jedna finta ku našívaniu stužiek - ak chcete aby mašlička bola vodorovne, stužku našívame zvisle, tak ako vidíte na obrázku. 
Stužku môžete prišiť aj ručne, prípadne ju zaviazať a prišiť ako hotovú mašličku, ale ja to robím takto. Stužka sa dá po praní vyžehliť a opäť zaviazať na elegantnú mašličku :)
Strojom, alebo rukou si môžeme prichytiť aj spodnú časť rukávovej manžety, aby nám pekne držala.


Mašle zaviazať a je hotovo! :)


Vaša Ammyla










2 komentáre: